کهن ترین کشور جهان

اگه قرار باشه کشور ها رو بر اساس تاریخ تولد! یعنی تاریخی که به وجود امدند و تاسیس شدند، بچینیم، شک نکنید که هیچ کشوری نمی تونه بالاتر از کشور ما قرار بگیره. یعنی باقدمت ترین کشور جهان...واقعا این مفهوم چه حسی به شما میده؟ "کهن ترین کشور جهان"
من که حالم گرفته شد وقتی فهمیدم. تو لحظه ی اول مطمئنا اینکه بین این همه کشور، ایران ما اولینه حس خوبی داره اما یکم که فکر میکنی می بینی که درست برعکس، وقتی یاد این نکته میافتی که ایران عزیزت –که وقتی اون بود هیچکی نبود!- رو اگه بخوای بر اساس یه شاخص دیگه مثلا توسعه یافتگی مقایسه کنی، چه بسا کشورت اون ته ته های جدول هم جاش نشه... وقتی کشورت رو با کشور های توسعه یافته ی امروز مقایسه میکنی –کشور هایی که عمرشون به 1. 0 عمر کشورت هم شایدنرسه- چه حالی پیدا میکنی؟ وقتی که عنوان جهان سومیِ روی پیشونیت رو نمی تونی با عنوانی غیر از کشور در حالِ توسعه!! عوض کنی، واقعا چه حسی داری؟
و دوباره مرور میکنم جدول پر نکته ای رو که بر اساس اون کُره با 900 سال تاخیر!!بعد از ایران نشسته... وباز از خودم میپرسم که چی میشه که ژاپن که 2500سالی جوون تر از کشور توئه، الان اون جاست! و ما اینجاییم!؟ چطور کشور هایی باقدمتی مث کره و چین توی دنیا این چنین های لایت شدن و کشور تو رضایت میده که همرنگ کشور های افریقایی و امریکای لاتین باشه... چی میشه که مالزی و هند به سرعت پیشرفت می کنن و ما...
پرزدن به تلاش نیاز داره اما سقوط خیلی راحته و ما انگار داریم یه سقوط ازاد رو تجربه می کنیم....
ادرس صفحه اصلی از ویکیپدیا رو گذاشتم اگه خواستی یه سر بزن.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_statehood

8 نظر:

فاطمه اسکندری گفت...

واقعا چی میشه که این کشورها به این سرعت پیشرفت می کنن و ما ؟؟؟؟ مالزی ای که وقتی رئیس جمهورش به ایران اومد و گفت ما باید بیست سال دیگر به وضعیت الان کشور شما برسیم ولی در عرض کم تر از بیست سال کلی از ما پیشی گرفت... ایرانی که این همه ثروت داره و باید جز ثروتمند ترین های دنیا باشد چرا الان این وضعشه؟؟ آخه چرا؟ ولی ما نباید خودمون را ببازیم بلکه باید امیدوار باشیم و در این راه خودمون هم برا پیشرفت کشورمون تلاش کنیم. تلاش برا جبران این همه کم و کاستی...

محدثه گفت...

به نظر من ما هممون فقط بلدیم شعار بدیم تو زندگیمون!! ولی تا پای عمل میاد وسط همه جا میزنن... اگرم کاری میکنیم ماست مالی کردنه... صداقت و روراستی مرده!! دیگه وجدانی باقی نمونده که مردم عذاب وجدان بگیرن... از دکترامون استادامون گرفته تا دست فروش های سر خیابون (فقط بلدیم کلاس بذاریم واسه هم)... یادت نمیدن که چکار کنی که به صلاح مردم باشه اما یادت میدن چه کار کنی که دو شبه همه رو بچاپی و قتل عام کنی ... خیلی غم انگیزه وقتی می بینی امروز هیچ کس ایرانو نمی شناسه یه عده هم که بشناسن با اسم تروریسم بشناسن و یه کشوری تصور کنن در حد افغانستان!!!

نازی گفت...

ادما باید از خودشون تغییر رو شروع کنن
این جمله رو منم خیلی شنیدم<اما هیچ وقت اساسی بهش فکر نکردم
تا اینکه با دیدن یکی از شماها به خودم اومدم
منظورم همون دوستتونه که تغذیه میخوند وحالا پزشکیه
واقعا کار سختیه؛امااون با خودش کنار اومد و مثل من ارزوشو فراموش نکرد
من تو فکر تغییر دور وبرم نیستم
اول میخام اینرضایت از خودم حاصل بشه
از رشته ای که توش درس میخونم
کاشکی منم مث دوستتون جریت تغییر رو داشته باشم کاش

ناشناس گفت...

با حرفای نازی منم یکم عمقی فکر کردم
نمیگم اوضاع و احوال کشورمون عالیه
دانشگاهمون توپه و امکانات فراوونه
نه...
ولی اینکه خودت جرات و شهامت تصمیم گرفتن داشته باشی خیلی مهمه
من راجع به دوستتون یه چیزایی شنیدم
خیلی واسم عجیب بود
ولی از صمیم قلب واسش ارزوی موفقیت میکنم

ناشناس گفت...

ببخشید که اینجا نظر می زارم
ولی خانم اسکندری درست جواب ندادن در مورد دوستتون
من فقط می خوام بدونم چه جوری قبول شدن واسه پزشکی
اگه به خودشون دسترسی داشتم مزام شماها نمیشدیم

ناشناس گفت...

ببخشید که اینجا نظر می زارم
ولی خانم اسکندری درست جواب ندادن در مورد دوستتون
من فقط می خوام بدونم چه جوری قبول شدن واسه پزشکی
اگه به خودشون دسترسی داشتم مزام شماها نمیشدیم

مرضیه گفت...

امکانات تاثیر گذاره
ولی خدایی تعیین کننده نیست
پیروزی و موفقیت هرکسی در گرو تلاشش واسه رسیدن به رویاهاشه
ما ادما رویا هامونو زود فراموش میکنیم
به خاطر همین همیشه عادت میکنیم
وقتی عادتا رو کنا بزاریم این میشه یه تغییر حسابی
مثل کاری که دوست شما کرد
انشا... تو رشته جدیدش موفق باشه
و هیچ وقت مثل من عادت به سکون نکنه

زهرا گفت...

سلام
من با حرفای نازی موافقم
مشکل یکی مثل من اینه که همش شرایط بهترو می خواهم
همه می خوایم یهو و بدون سپری کردن پله ها به موفقیت برسیم نتیجه اشم میشه مثل نتایج تیم ملی
منم به دوستتون تبریک میگم
خیلی اعتماد به نفس دارن

ارسال یک نظر