واقعا مسخرست!

تو نوشته قبلی گفته بودم: سیستم مزخرفتر از بلاگفا ندیدم. الان بیشتر و بیشتر به حرف خودم اعتقاد پیدا کردم! دیگه 10 سال پیش نیست که وبلاگ فقط شامل نوشتن مطلب و ارسال نظر باشه که. من فک (آره ما به فکر میگیم فک) میکردم این امکانات وجود دارن و من
نتونستم پیداشون کنم. تا اینکه از
یکی از دوستان پرسیدم. جواب داد: بابا این بلاگفاست، یه سرویس وطنیه ساده! یکم باش کار کنی، میبینی مسخره تر ‏از اون چیزیه که فکرش رو میکنی! ببینید:

1- بلاگفا امکان برچسب زدن (تگ tag) رو نوشته نداره! درسته میشه موضوع بندی کرد، ولی چرا برچسب نشه؟ خیلی جا میگیره؟؟؟!!! تگها باعث میشن نوشته های وبلاگ توی موتورهای جست و جو مثل گوگل دیده بشن. ماهیت نوشته مشخص بشه و ...

2- الان اگه یکی پیدا بشه تو نظرات به من فحش بده، راهی واسه اسپم ریپورت کردنش نیست!!! یعنی شما بیا همینجوری بد و بیراه بگو، تنها کاری که من میتونم بکنم اینه که اجازه ندم اون نظر نمایش داده بشه (وای وای شاهکاره!) و دیگه نمیتونم برای همیشه اون فرد رو بلاک کنم.

3- در مورد همون بخش نظرات، اگه بخوام کسی که اذیت کرده رو پیدا کنم، هیچی! آدرس آی پی نظر دهندگان لاگ نمیشه.

4- این دیگه آخرشه! اگه الان یکی بیاد با اسم کیوان نظر خصوصی بزاره، مدیر وبلاگی که داره نظر رو میخونه، از کجا میخواد بدونه اون منم؟؟؟؟؟!!!!!! همین الان یکی از بچه ها نظر خصوصی گذاشته با اسم خودش، خوب من از کجا بدونم اونه؟ شاید یکی دیگست با همون اسم. شاید اصلا یکی بخواد کرم بریزه! علتش اینه که هر کسی میتونه با اسم مدیر نظر بزاره. یعنی اگه مدیر لاگین هم کرده باشه، نظری که فرستاده، با یه خواننده معمولی هیچ فرقی نداره.

5- در کمال غرور و فروتنی! بلگفای عزیز! پیشنهاد میکنه که برای آمار گیری از تعداد بازدید کنندگان وبلاگ، تشریفمون رو ببریم از این سرویس های مجانی استفاده کنیم. یعنی همینه که هست، التماس نکن!

6- آدرس وبلاگ رو نمیشه عوض کرد. چرا؟ واقعا اینقدر سخته؟؟؟!!!

7- امکان پیش نمایش وجود نداره. یعنی نمیشه نوشته رو قبل از ارسال براندازش کنی و ببینی بعد از ارسال چه شکلی خواهد شد.

8- حالا فرض کنید ما میخوایم بریم رو یه سیستم وبلاگ دیگه. نوشته هایی که تا حالا ارسال کرده بودیم رو چطوری باید منتقل کنیم به وبلاگ جدیدمون؟ لابد میگید یه گزینه هست که نوشته: تهیه نسخه پشتیبان. ببینید این رفیق ما در مورد این چی گفته: میشه بک آپ گرفت، ولی به هیچ دردی نمیخوره، ‏حتا تو خود بلاگفا هم نمیتونی دوباره ریستورش کنی، چه برسه به وردپرس و اینا. یه سیستم بک آپ مسخرست. شیرازی روش نمیشه، وگر نه این امکانش رو حذفش میکرد تا حالا.

9- نوشته های تبلیغاتی توی بخش نظرات فت و فراوونه!

تمام این چیزایی که گفتم، توی سرویسهایی مثل WordPress یا blogger به طور پیش فرض هست و جزئی از خدمات بی قید و شرط وبلاگهاست. حالا بگذریم از امکانات بیشمار دیگه مثل آپلود عکس و ارسال از مویابل و این چیزا. به مدیران گرامی هم پیشنهاد میکنم موافقت کنن تا وبلاگ رو ببریم رو یکی از این سرویس ها.

خسته شدم! چقدر حرف زدم. خوش باشید.

2 نظر:

حدیث گفت...

وبلاگ ما بیشتر از تعداد کارمنداش!مدیر داره!! هر جا هم مدیر زیاده یعنی از مرخصی خبری نیست و همش اضافه کاری!! خلاصه گفتم حالا که هیئت مدیره جلسه می ذارن یه فرکی(ها ؟؟! چیه !؟ یعنی ما نمی تونیم به فکر بگیم فرک؟؟!)هم به حال حقوق کارمندایی مث ما بکنن که شب عیدی جلو زن و بچه مون!! شرمنده نشیم!!

قوام الدین گفت...

شما دانشجوقشرفرهیخته جامعه چراازاین کلمات تووبلاگتون استفاده می کنید
0سیستم مزخرفتر از بلاگفا ندیدم-شاید یکی دیگست با همون اسم. شاید اصلا یکی بخواد کرم بریزه! )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من برای شما متاسفم

ارسال یک نظر